F-35、4時間に1回システムに不具合
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- 2016/05/22 01:46:17
The F-35 Joint Program Office (JPO) has developed Block 3i software that is claimed to provide the US Air Force's F-35 Lightning II stealth multirole fighter with initial warfighting capability on upgraded computer hardware.
With the new software, the F-35s have shown stability three times better than the original 3i software and approximately twice the level of stability as the previously fielded Block 2B software.
The entire aircraft fleet of the USAF will be upgraded to the new version of 3i software and 2B software by the end of this year.
As of 1 May, the F-35 with the 3i software had flown more than 100 flight hours.
The JPO has been working for the past few months to fix the stability issues in the original software.
The instability in software caused the shutdown of sensors once every four hours in Lockheed Martin's combat aircraft, thereby increasing the number of reboots in flight.
The cause of the issue was the timing of software messages from the sensors to the main F-35 fusion computer.
The F-35 programme will now focus on completing Block 3F, the full warfighting capability software.
The improvements to Block 2B and 3i have been transferred to Block 3F, and all developmental test aircraft and labs have been upgraded to Block 3F.
The F-35 aircraft has approximately eight million lines of code, in addition to another 16 million lines of code on the off-board systems.
The aircraft is being developed in three models including the F-35A conventional takeoff and landing (CTOL) variant, the F-35B short take-off and vertical-landing (STOVL) variant, and the F-35C carrier-based catapult assisted take-off but arrested recovery (CATOBAR) variant.
http://www.airforce-technology.com/news/newsf-35-jpo-develops-new-software-for-usaf-4891037
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F-35ジョイントプログラムオフィス(JPO)アップグレードされたコンピュータのハードウェア上の最初の戦闘能力で米空軍のF-35ライトニングIIステルス多目的戦闘機を提供するために主張されているブロック3iのソフトウェアを開発しました。
新しいソフトウェアを使用すると、F-35sは3倍3iのソフトウェアよりも良いと以前にブロック2Bのソフトウェアを擁立として安定性の約2倍のレベルの安定性を示しました。
USAFの航空機全体の艦隊は、今年末までに3iのソフトウェアおよび2Bのソフトウェアの新しいバージョンにアップグレードされます。
5月1日の時点で、F-35 3iのソフトウェアでは、100以上の飛行時間を飛行していました。
JPOは、オリジナルのソフトウェアでの安定性の問題を解決するために、過去数ヶ月のために働いてきました。
ソフトウェアでの不安定性は、それによって飛行中の再起動の回数を増やす、ロッキード・マーチンの戦闘機で、4時間ごとに一度センサーのシャットダウンを引き起こしました。
問題の原因は、主F-35融合コンピュータへのセンサからのソフトウェアメッセージのタイミングでした。
F-35プログラムがブロック3F、完全な戦闘能力のソフトウェアを完成さに焦点を当てます。
ブロック2Bと3Iに改善がブロック3Fに転送された、すべての発達テスト航空機やラボはブロック3Fにアップグレードされています。
F-35航空機はオフボードシステム上のコードのさらに16万行に加えて、コードの約800万行を持っています。
航空機は、F-35A、従来の離陸を含むと(CTOL)の変異体、F-35Bショート離陸と垂直着陸(STOVL)バリアント、およびテイク支援F-35Cのキャリアベースのカタパルトを着陸3モデルで開発されています-offしかし逮捕回復(CATOBAR)バリアント。